Tjena, har installerat poison Ivy 2.3.2 och allt funkar utmärkt. Jag har dock inte skickat iväg någon .exe fil till någon annan än min andra dator, och den kan jag komma in på osv.
Dock skedde detta nyss. Jag fick in en random connection från en tysk. Jag connectade alltså till människans dator i runt 15 minuter (jävlades dock inte med honom), jag har aldrig skickat en fil till honom, likväl har jag ingen som helst kontakt med honom. Fick fram hans ip-adress samt kunde kontrollera hans dator. Efter en kvart dog dock uppkopplingen och sedan reconnectade den till honom i runt 5 minuter för att sedan dö igen, så höll det på i en halvtimme tills uppkopplingen bröts helt.
Känner mig jävligt intresserad av vad som kan ha gjort att detta hänt, någon som sitter inne med ett svar?
MVH
Mjöl
crazyboris
2008-08-23 11:34
laddade du upp din server till nån viruskontrollsida på internet kanske.. typ jotti eller virustotal.
annars kan det ju va så att du har ett dynamiskt ip.
det kan ju va så att nån annan person hade ditt ipnummer innan och gav nån en server som nu kontaktar dej istället.
långsökt kanske men inte omöjligt.
QUOTE(crazyboris @ 2008-08-23 12:34)

laddade du upp din server till nån viruskontrollsida på internet kanske.. typ jotti eller virustotal.
annars kan det ju va så att du har ett dynamiskt ip.
det kan ju va så att nån annan person hade ditt ipnummer innan och gav nån en server som nu kontaktar dej istället.
långsökt kanske men inte omöjligt.
Nope det har jag inte gjort då virustotal väl vidareförmedlar information till antivirusprogram. Men ponera att jag gjorde det, varför skulle detta då ske?
Vid några tillfällen har Virustotal kört filerna man skickar in i en virtuell maskin för att kolla andra saker, om detta händer kommer servern ansluta till dig under kortare stunder ett tag efter att du skickat in den.
Om du nu verkligen inte skickat in den måste det vara så att någon tidigare använt PI2 från ditt IP och skapat en server som pekar till dig med samma lösenord, som boris sa. Chansen att detta någonsin skulle hända är så försvinnande liten att jag inte tror någon räknat med den.
Fredde933
2008-08-26 15:40
Det har hänt mej flera ggr.
Den går in på nån bank sida eller nåt Dock finns den där bara nån minut,
E det nåt man ska vara orolig över eller? :S
Ingen anledning att oroa sig för någonting.
Finns en ganska intressant tråd om det någonstans, sök efter virustotal så skall du hitta en tråd men många inlägg som kan vara rätt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.