Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lösenord
SweRAT > Övriga Forum > Tips på bra program
stefan31
Hej,
jag har ett litet dilemma,
jag har fyra ungar hemma de har egna burkar.

Nu är det så att de har en massa konton på allt möjligt och msn osv...
JAG vill kunna kolla vad de gör på dessa konton lösen ord vore bra om man hade det...

Någon som har bra tips på detta?
Gärna typ USB stick som hämtar lösen på sidor eller så (MSN o annat)
Fattar inte så mycket av det men är orolig för att barnen håller på med sånt jag inte vill de ska.

Tacksam för svar.
omax
Du har såklart fysisk tillgång till deras datorer, men att logga in på deras MSN/Facebook/Playahead/Whatever bör du inte göra.

Det är enormt integritetskränkande. Sniffa trafiken istället.
Codius
Fyfan, när folk snackar om att använda RATs på främmande personer kommer alla med glada tillrop. När något vill använda det i ett syfte som de faktiskt är tänkt att användas till (Administrera sina egna datorer, jag antar att barnen är under 18 år), ja då jävlar är det viktigt med integritet och individens frihet. Fyfan.

Poison Ivy är bra och lätt att använda till detta stefan31, lätt att installera när du har fysisk tillgång till alla datorer.
omax
Codius, jag är förvånad att du inte förstod min sarkasm.

Till stefan31. Ifall du inte vill använda poison ivy, och endast vill få tag på lösenord etc. så finns det lösningar för att anförskaffa sig och dekryptera lösenord till MSN och firefox, finns möjligen till Internet Explorer också, men det har jag ingen erfarenhet av.

Google ger dig svaren. "Decrypting MSN password" "Decrypting firefox passwords"
stefan31
QUOTE(omax @ 2008-09-16 20:21) *
Codius, jag är förvånad att du inte förstod min sarkasm.

Till stefan31. Ifall du inte vill använda poison ivy, och endast vill få tag på lösenord etc. så finns det lösningar för att anförskaffa sig och dekryptera lösenord till MSN och firefox, finns möjligen till Internet Explorer också, men det har jag ingen erfarenhet av.

Google ger dig svaren. "Decrypting MSN password" "Decrypting firefox passwords"

Hej,
tack för era svar.
JA givetvis har jag tillgång till dom... dom finns ju hemma... barnen är upp till 15år...
Jag vill inte spionera på dom men ibland måste man fan göra det.. vill inte mina barn ska råka ut för tråkiga saker.
Men BARN i den åldern ska inte hitta på saker som VUXNA gör... BARN ÄR BARN...

Hoppas bara jag hittar nåt som funkar...
crazyboris
gör även en sökning på nirsoft
Mja
QUOTE(crazyboris @ 2008-09-17 14:05) *
gör även en sökning på nirsoft

Äsch, du kom före mig smile.gif

Nirsoft.net har bland annat messenpass och massa andra password recovery program.

Betänk att så fort du loggar in på en extern server och inte tar del av informationen som ligger på DIN hårdvara ÄR det ett dataintrång alt. urkundsförfalskan (uppgivandet av falsk eller annans identitet). Bara så vi har det klart.
Jag lägger ingen moralisk värdering på det givetvis, världen är hård, som förälder är det din plikt att skydda dina barn. Att riskera att alienera den totalt genom att kränka deras integritet istället för att bygga förtroende avser jag dock att moralisera aningen om wink.gif

Vill du ha ytterligare en nivå av koll, titta på file-undelers på nätet. De rotar fram filer som raderats, i den utsträckning det är möjligt.
stefan31
QUOTE(Mja @ 2008-09-17 23:45) *
Äsch, du kom före mig smile.gif

Nirsoft.net har bland annat messenpass och massa andra password recovery program.

Betänk att så fort du loggar in på en extern server och inte tar del av informationen som ligger på DIN hårdvara ÄR det ett dataintrång alt. urkundsförfalskan (uppgivandet av falsk eller annans identitet). Bara så vi har det klart.
Jag lägger ingen moralisk värdering på det givetvis, världen är hård, som förälder är det din plikt att skydda dina barn. Att riskera att alienera den totalt genom att kränka deras integritet istället för att bygga förtroende avser jag dock att moralisera aningen om wink.gif

Vill du ha ytterligare en nivå av koll, titta på file-undelers på nätet. De rotar fram filer som raderats, i den utsträckning det är möjligt.

Jag tackar för allt detta.
detta med Integritet... hm,ja jag börjar inte ens...
Låt FRA spionera... jag har inget att dölja...vill de se vad jag gör så "Be my guest"
Ungefär som DNA... vad är det för fel att lämna DNA, shit vad brott som kunnat lösas då... Snabbt/Enkelt/ BILLIGT...

Tack för mig. (jag vet detta inte är något forum för sånt snack)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.