Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sniffa mitt nätvärk msn aktivitet!
SweRAT > Datasäkerhet > Nybörjarhörnan
Virt0z
hejsan jag springer ett ärende här ute i cyberymden åt mina föräldrar dom är i jakt på ett program som kan hålla reda på aktiviteten i nätvärket bland annat vilka sidor besökes och spara historik och även msn loggar. ett stort plus är också om det går att strypa internet anslutningen vid behöv genom ett simpelt knapp tryck då min syster nyligen fått en bärbar dator och hon lyssnar inte precis msn lunarstorm och fjortisdunk på hög volym är det som gäller för tillfället och inga läxor blir gjorda fester mitt i veckan osv osv...wink.gif så dom vill helt enkelt få kontroll på läget igen tacksam för alla svar!
blind
Det låter som ett svårt fall av nätvärk det där. Det bästa tillvägagångssättet tror jag är att installera en maskin mellan routern och vad du nu har kopplat in den i som analyserar trafiken och plockar ut MSN och HTTP-trafik. Jag vet inte specifikt vad det är för mjukvara man bör använda för att göra det, men jag är säker på att det finns massor av alternativ. Kanske inte så mycket hjälp där men det är en åtminstone en idé.

Det lättaste är att spara loggar direkt på datorn i fråga, men det låter inte som att ägaren skulle gå med på det.
stefan31
QUOTE(blind @ 2008-09-18 19:20) *
Det låter som ett svårt fall av nätvärk det där. Det bästa tillvägagångssättet tror jag är att installera en maskin mellan routern och vad du nu har kopplat in den i som analyserar trafiken och plockar ut MSN och HTTP-trafik. Jag vet inte specifikt vad det är för mjukvara man bör använda för att göra det, men jag är säker på att det finns massor av alternativ. Kanske inte så mycket hjälp där men det är en åtminstone en idé.

Det lättaste är att spara loggar direkt på datorn i fråga, men det låter inte som att ägaren skulle gå med på det.

Förlåt men om barnen bor HEMMA och de inte lyssnar.... Stäng internet... HUR svårt kan det vara??
Kräv lösenord på datorn ifråga, gå sen in när hon inte är hemma logga alla konv.

Det är ett BARN vi talar om eller som bor HEMMA... Barnen bestämmer INTE hemma hos föräldrarna...
Trött man är på "mesiga" föräldrar....
h3I
Spelar ingen roll om det är ens barn eller inte, tycker att man borde ha lite respekt för dennes integritet ändå. Ta bara datorn en vecka/månad/lämplig tid eller stäng ner internet på den.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.