Help - Search - Members - Calendar
Full Version: egen rat
SweRAT > Datasäkerhet > Nybörjarhörnan
PHyZoN
Hej! jag är ny inom ämnet så ja tänkte väll att detta skulle vara ett bra forum att posta i biggrin.gif

så här lyder min fråga:

ja hade tänkt att göra mig en egen rat den ska vara shell baserad inga fräcka effekter eller något sånt:P
man ska bara kunna få upp ett shell fönster när serven är installerad.
och då undrar ja i vilket språk hade varit bäst att programera i, och hur ska ja gå till väga med det här:P

PS, det är troligen många stavfel xD
Codius
Vilket språk kan du redan?
Om inget, vilket språk känner du dig mest motiverad att lära dig?

Vilket språk man använder för något sådant spelar mycket liten roll. Visst, det finns vissa språk som kommer göra det lite bättre, men jag antar att du är rätt ny och då kommer du varken att förstå eller använda dessa finesser.
PHyZoN
QUOTE(Codius @ 2008-11-22 00:04) *
Vilket språk kan du redan?
Om inget, vilket språk känner du dig mest motiverad att lära dig?

Vilket språk man använder för något sådant spelar mycket liten roll. Visst, det finns vissa språk som kommer göra det lite bättre, men jag antar att du är rätt ny och då kommer du varken att förstå eller använda dessa finesser.

njao ja vet inte det men ja har hållt på en del i java och VB, funderade ett tag att koda den i VB, fast ja har inte hållt på så mycket med datorkommunikation så det jag igentligen ville få fram ifall ni här på swerat vet någon bra Guide eller om ni vet någon bra sida man kan kolla upp, och visst google är ju bra om man vet vad man ska ha:P men nu är ja inte helt säker så ifall ni vet något så tar jag emot all hjälp jag kan få^^
Codius
Att söka på den information du vill ha fram med så få ord som möjligt och sedan lägga till språket brukar fungera bra. Tillexempel "Network Communication +"Visual Basic"".

Ang. tutorials till VB6 hittade jag några, kan tillägga att jag började lära mig programmera genom att titta på (och tillsist förstå) denna tutorial. Huruvida pixel2life är bra eller ej vet jag däremot inte då jag aldrig sett sidan tidigare.

Visual Basic Winsock Tutorial - Part 1
Visual Basic Winsock Tutorial - Part 2

Pixel2life -> Visual Basic
Pixel2life -> Visual Basic -> Network Communication
PHyZoN
QUOTE(Codius @ 2008-11-22 15:09) *
Att söka på den information du vill ha fram med så få ord som möjligt och sedan lägga till språket brukar fungera bra. Tillexempel "Network Communication +"Visual Basic"".

Ang. tutorials till VB6 hittade jag några, kan tillägga att jag började lära mig programmera genom att titta på (och tillsist förstå) denna tutorial. Huruvida pixel2life är bra eller ej vet jag däremot inte då jag aldrig sett sidan tidigare.

Visual Basic Winsock Tutorial - Part 1
Visual Basic Winsock Tutorial - Part 2

Pixel2life -> Visual Basic
Pixel2life -> Visual Basic -> Network Communication

Tackar smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.