Ja har en Amd Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6400+ 3,2 GHz men ja har ett problem. Hastigheten Har automatiskt Sjunkit till 2,00 GHz utan att ja gjort nått alls överhuvud taget. När ja kollar Den här daton> egenskaper står de 2,00 GHz så ja kollade upp det och tankade ner CrystalCPUID och mycket väl står det: Current 1995,23 MHz och Original 3200,00. Ja ringde datorbutiken där ja köpte datorn och frågade om det, och dom sa att de var ett tillverkar fel och att inte garantin tänkte det, men att man var tvungen att installera om biosen för att rätta till felet och att man kunde göra det själv om man visste hur man gjorde.
Så är det värt att göra de själv eller är det stor risk att krascha hela datorn då?
om det är värt att göra de själv kan någon förklara för mig vad ja ska göra eller ge mig en länk till en guide eller liknande som förklarar?
Det har gått smärtfritt de gånger jag har gjort det, men om du känner dig osäker kan det kanske vara bättre att låta datorbutiken göra det. Säger de att det är ett tillverkningsfel och det inte var mer än tre år sedan du köpte moderkortet borde de göra det gratis åt dig.
Att uppgradera bios brukar oftast bestå i att bara köra ett program eller bränna en cd att starta ifrån. Det enda du behöver göra är att kolla upp noggrant vilket moderkort du har så att du uppgraderar det med rätt bios. Väljer du fel brukar programmet varna, men har du otur får du inte igång datorn sen.
crazyboris
2008-11-30 11:53
låter ju konstigt tycker jag.
ett tillverknings fel , då är ju din vara felaktig och ska omfattas av garanti.
Håller med det crazyboris säger, dessutom så tror jag inte datorbutiken utför reperationer eftersom de har gått i konkurs.
QUOTE(crazyboris @ 2008-11-30 11:53)

låter ju konstigt tycker jag.
ett tillverknings fel , då är ju din vara felaktig och ska omfattas av garanti.
Tycker ja med men de sa att de va tillverkarnas fel och att inte deras garanti täckte det och de va ingen idé att tjafsa med tillverkarna om de. De skulle ta 400 kr för att göra det åt mig även fast min garanti inte har gått ut.
QUOTE(SmoiZ @ 2008-11-30 12:16)

dessutom så tror jag inte datorbutiken utför reperationer eftersom de har gått i konkurs.
Aha hehe men ja mena inte butiken som heter datorbutiken, Jag menade datorbutiken där ja köpte min dator, Köpte den på Dataref.
Kollade upp vad jag hade för moderkort och hade ett MSI så körde bara Liveupdate och nu funkar processorn som den ska igen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.