Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Jah värsta jag varit med om, SHeur2.NVG
SweRAT > Datasäkerhet > Sårbarheter och intrång
Em3l
Hej!

Har fått något alldeles extra på min ena dator med eset nod 32 som antivirus.
För det första fungerar nu mer, inte internet på den. Jag får även lite trevliga felmeddelanden som på bilden nedan när jag försöker öppna med genvägsikonen på "den här datorn" C:\. Men det funkar helt ok att pilla på i C:\.

Märkte även efter att felsökt lite osv att den infekterar usbminnen när jag stoppa i mitt nya.... Så jag satte i usb minne i min laptop som har avg antivirus, den tog bort det utan problem, eller ser i alla fall att det är där.

Hur skall jag göra? Installera avg på min stationära main? Fattar inte alls varför internet inte funkar på den, är nätvärkskortet pajjat av viruset? Hjälp!

EDIT:

Ja idag har jag hållit på och pillat lite. Får fram en del skojjiga saker.

Sökte igenom viruset med avg, som jag fått på min usb sticka som jag haft i minstationära dator som först fick viruset.

Fick fram detta om trojanen:

De roliga nu är att jag fört över spywaredoctor/avg/adware/ osv och testa få bort trojanen. Efter att kört lite scans så hitta dem inget.

Japp till det roliga, skulle boota i safemode för att köra en scan, när jag väljer alternativet safemode står det att jag startar windows 98, sen A:\>_

Nu startar min stationära inte längre än tills det att de står "starting windows 98"

EDIT: Innan de blev så där hann jag titta igenom enhetshanteraren lite, och de verkar som allting är aktiverat precis som vanligt. Förutom att jag inte kan pinga ut eller till andra datorer på lan. Något blockar..

Vore riktigt snällt om någon har en ide eller så hur jag ska gå tillväga:)!

h3I
Tror det här löses smidigast med en ominstallation av Windows.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.