Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Exe filer via msn?
SweRAT > Datasäkerhet > Nybörjarhörnan
Underminder
Hej!

Jag har bara en fråga. Jo, när man skickar .exe filen via msn, så går det ju att dölja "exe" och bara ha .jpg genom att använda sig utav cirka 75 mellanslag.
Men saken är den, att även om det står jpg - så om man ska acceptera står det ju "filen kan innehålla virus", så får man antingen trycka Ja, eller Nej. Majoriteten lär ju trycka Nej. Jag är mest lite nyfiken på hur ni går tillväga, hade varit roligt att veta! ph34r.gif

Mvh Underminder
crazyboris
winzip /winrar
Underminder
QUOTE(crazyboris @ 2009-03-02 14:46) *
winzip /winrar

Finns det något sätt utan att använda det?
crazyboris
ett alternativ är ju att ge filen ett annat namn.
typ bigboobs.exee istället för bigboobs.exe

men då måste ju den du skickar till byta tillbaka namn på filen.
Underminder
QUOTE(crazyboris @ 2009-03-03 18:23) *
ett alternativ är ju att ge filen ett annat namn.
typ bigboobs.exee istället för bigboobs.exe

men då måste ju den du skickar till byta tillbaka namn på filen.

Okey, så det finns inget mer diskret?

Btw, är metasploit lätt att använda? Jag skulle vilja att om man går in på en länk - så laddas trojanen ner i bakgrunden.

Hade varit roligt att testa på andra datorn biggrin.gif
h3I
QUOTE(Underminder @ 2009-03-03 18:56) *
Okey, så det finns inget mer diskret?

Btw, är metasploit lätt att använda? Jag skulle vilja att om man går in på en länk - så laddas trojanen ner i bakgrunden.

Hade varit roligt att testa på andra datorn biggrin.gif

Ja det är det fast det beror ju på hur mycket du redan kan sen finns det en documentation som förmodligen beskiver det bra.
Men om du vill bli mer än en skiddie borde du börja med att köra exploits på "det riktiga sättet".
Underminder
QUOTE(h3I @ 2009-03-04 17:18) *
Ja det är det fast det beror ju på hur mycket du redan kan sen finns det en documentation som förmodligen beskiver det bra.
Men om du vill bli mer än en skiddie borde du börja med att köra exploits på "det riktiga sättet".

Haha ^^ Jag är väl beginner kan man säga. Läser på en del, men när jag väl står där med programmet framför mej förstår jag 0 tongue.gif.
Men metasploit är väl ganska lätt-använt, vad jag förstår? Kanske ska testa det smile.gif, eller vad säger ni?!

Och vad menar du med "det riktiga sättet"?
h3I
QUOTE(Underminder @ 2009-03-05 22:43) *
Haha ^^ Jag är väl beginner kan man säga. Läser på en del, men när jag väl står där med programmet framför mej förstår jag 0 tongue.gif.
Men metasploit är väl ganska lätt-använt, vad jag förstår? Kanske ska testa det smile.gif, eller vad säger ni?!

Och vad menar du med "det riktiga sättet"?

Att du laddar ner källkoden och kompilerar den själv.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.