Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geografisk placering
SweRAT > SweRAT > Presentationer
peck
Tänkte bara att alla, som inte är exceptionellt paranoida, skulle kunna skriva var i Sverige (eller andra länder) ni håller hus så att man vid tillställningar eller projektstarter vet var man har intresserade/intressanta personer att dela information med.

Ni som skriver upp er information här får gärna komma ihåg att aktivera möjligheterna att ta emot meddelanden på forumet (samt aktivera så att ni får e-post om ett privat meddelande ankommer). Skulle ni vara rädda för någon slags "spam" eller bara inte vill att vissa användare ska meddela er så har ni ju möjligheten att blocka dessa. Detta är endast så att man kan kontakta er som kan vara intresserade om det är något lokalt evenemang/projekt i görningen.

Att kanske dela med sig lite mer precist än vad de flesta gjort i sin presentation vore nog en idé. T.ex så är det få som noterar ifall de är programmerare eller liknande samt vilken nivå man ligger på (grundläggande, medial, avancerad), vilket ju kan vara väldigt intressant för eventuella projekt. Många har bara skrivit lite om sin person i presentationen och utelämnad sådan info. "Intresserad av RAT:s" säger ju inte så mycket egentligen. smile.gif

Själv är jag född och uppvuxen i Umeå där jag fortfarande bor och tänker fortsätta med det i möjligaste mån. Hur är det med er andra?

Lätt sammanfattning:

peck - Umeå, i själva staden och inte någon slags förort eller by
crazyboris - Jönköping (med omnejd)
Havalito - Stockholm
shapeless - Stockholm
swestres - Skåne
Mja - "Kring Stockholm" (runtflyttande zigenare?!)
brutalarn - Småland, Växjö
Orbitaljl - Umeå (med omnejd)
SmoiZ - Skåne
SD-XI - Stockholm
afx - Stockholm
snowman - Kiruna
Memrix - Mjölby
crazyboris
jag kommer från jönköping.
bor dock 2 mil ovanför jönköping.

där jag bor vet nog alla vem jag är , då jag är med o driver en raggarklubb och står i baren och sköter musiken.
har heller inga planer på att flytta härifrån.
Havalito
Capital city.
peck
Är det verkligen så få som vågar nämna vilken stad/landskap de bor i? Låter grymt osannolikt.
shapeless
Jag bor också i hufvudstaden. Är ni någorlunda vettiga och har lust att röra er till mitten av sverige så kanske vi ses i sommar på någon uteservering wink.gif

(Nu förväntar jag mig såklart tonvis med fan-/kärleksbrev, adressera till stadshuset så hittar de nog rätt!)
Havalito
Skulle va nice på en solig dag ( om nu dessa finns) och bara ta några iskalla bärs.. snacka lite skit osv..
jag är på iaf.
swestres
Alla dagar är soliga i Skåne. Jag tycker ni är gay som inte bor där. Här.
Mja
Också kring stockholm.
Har träffat ett par av de som finns här, och pratat med någon mer på telefon vid tillfälle.
Anyhow, öl är aldrig dåligt, men vi väntar nog på värmen med den detaljen?

Visst ja - Och tydligen låter jag som att jag kommer från skåne, enligt stockholmarna. Tänk på det Swestres, och minns att jag egentligen är bleking. Vi låter INTE lika dant!
crazyboris
QUOTE(Mja @ 2009-04-03 22:45) *
Vi låter INTE lika dant!

ni låter lika illa bägge två.. hahaha..

öl är aldrig fel.
den som vågar sej till min raggarklubb ska jag bjuda på måååånga öl..
så kan vi se vem som är mest mannlig. w00t.gif
brutalarn
Jag bor i Småland, Växjö. En bit utanför bara. smile.gif
Orbitaljl
Bor någonstans inom en radie på 3 mil i umeå smile.gif Har dock bott i Norge ett tag, man slapp ju ipred-lagen iallafall.
Havalito
Sorry för offtopic men IPRED är ju bara en big failure...
SmoiZ
Skåne, dock talar jag inte med en djävulsk dialekt. wink.gif

@ Havalito: Jo, kan man lugnt säga.... ^^
SD-XI
Stockholm

afx
Spy bar. wink.gif Aldrig vart där som tur är. Stockholm.
snowman
Jag bor nog längst upp av oss alla men jobbar sisådär 1000 meter under era fötter... long time no see boys!? ph34r.gif
peck
QUOTE(snowman @ 2010-06-14 23:33) *
Jag bor nog längst upp av oss alla men jobbar sisådär 1000 meter under era fötter... long time no see boys!? ph34r.gif

Kul att se dig vid liv gosse! Chansade på de två alternativt jag kunde ana och skrev in det i första posten. Allt väl nu för tiden?
snowman
QUOTE(peck @ 2010-07-27 23:15) *
Kul att se dig vid liv gosse! Chansade på de två alternativt jag kunde ana och skrev in det i första posten. Allt väl nu för tiden?

Hallå där! rätt sällan men jag tittar in nån gång vid tillfälle! jo, kiruna stämmer bra! trebarns far numer! laugh.gif saknar er alla, mest ksv tror jag för vi snackade väldigt ofta då det begav sig! unsure.gif
snowman
QUOTE(crazyboris @ 2009-04-04 07:09) *
ni låter lika illa bägge två.. hahaha..

öl är aldrig fel.
den som vågar sej till min raggarklubb ska jag bjuda på måååånga öl..
så kan vi se vem som är mest mannlig. w00t.gif

Nu snackar vi! jag är själv en gammal avdankad raggare! från 1978 typ tills jag sålde min -66:a Galaxie LTD (4D HT) -91 nån gång! om jag har vägarna förbi dina trakter så borde vi ta nån öl?
peck
QUOTE(snowman @ 2010-08-01 20:55) *
Hallå där! rätt sällan men jag tittar in nån gång vid tillfälle! jo, kiruna stämmer bra! trebarns far numer! laugh.gif saknar er alla, mest ksv tror jag för vi snackade väldigt ofta då det begav sig! unsure.gif

Hah, då kan man lugnt säga att jag är mycket yngre än dig (och de andra stofilerna som t.ex ksv och crazyboris), men jag är nyförlovad, gifter mig nästa sommar, har sambo och två bonusbarn samt kör Volvo. Man blir inte mycket äldre än så här ändå. wink.gif

Vad gör du annars numera? Knackar du något skoj eller vad händer? Länge sen jag minns att jag såg dig i kanalen. Vi gamlingar måste ju visa framfötterna lite. Visa att vi hänger med och fortfarande kan bidra till ungdomens förfall!

Edit: och angående ölen så gäller det Umeå också! Må så vara att jag inte är/var raggare, men en kall öl är inget man direkt våndas över.
crazyboris
w00t..
stofil... är ju bara 40.. hehe

snowman..
nu räknar jag med att du kommer.
snowman
QUOTE(peck @ 2010-08-02 22:46) *
Hah, då kan man lugnt säga att jag är mycket yngre än dig (och de andra stofilerna som t.ex ksv och crazyboris), men jag är nyförlovad, gifter mig nästa sommar, har sambo och två bonusbarn samt kör Volvo. Man blir inte mycket äldre än så här ändå. wink.gif

Vad gör du annars numera? Knackar du något skoj eller vad händer? Länge sen jag minns att jag såg dig i kanalen. Vi gamlingar måste ju visa framfötterna lite. Visa att vi hänger med och fortfarande kan bidra till ungdomens förfall!

Edit: och angående ölen så gäller det Umeå också! Må så vara att jag inte är/var raggare, men en kall öl är inget man direkt våndas över.

Öl är gott! det blev aldrig av att börja programera... du vet, man är lat och tiden räcker inte... wacko.gif
snowman
QUOTE(crazyboris @ 2010-08-04 18:36) *
w00t..
stofil... är ju bara 40.. hehe

snowman..
nu räknar jag med att du kommer.

Kan nog inte lova men som sagt, om jag passerar så borde vi träffas!
Memrix
Jag bor i en stad kallad Mjölby, tre mil från Linköping.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.