I SAMfilen finns det ju bara datorns loginn. Men sen när vi provade ett domänloginn så fungerade det fastän det inte fanns i SAM. DAtorn var inte alls anslutet till något nät eller så.
Hur fungerar detta helt enkelt och var finns domänloginnen om inte i SAM?
På den server som har hand om datorerna såklart?
Men hur kan man logga in på serverns SAM när man inte äns är ansluten till den? Var lagras sådana lösenord och loginn isåfall på sin dator då?
EDIT: ingen som vet alltså?
Det kan sättas en domain policy som säger om inloggningar mot domän skall lagras i samfilen eller inte, samt hur många som som mest får cache-lagras.
Om den är lagrad så du kan logga in utan att ha nätverksanslutning är det i SAM-filen som hash skall finnas, så vitt jag vet?
Testa en gång till. Logga in med nätverksanslutning, logga av, dra ur sladden, starta upp, logga in, dumpa filen. Saknas det då är det dags att titta närmare på detta, var helt övertygad om att det var där den skulle finnas...
Men när man kör "control userpasswords2" i Kör så finns det ett konto som är kopplat till ett domän. Är det ifrån SAM-filen dendära control userpasswords2 kollar i och visar vad som finns? Isåfall borde domänkontot finnas i SAM-filen?
Men där fanns kontot inte när jag tittade i SAMfilen sist.
Var någonstans ligger kontot om inte i SAM-filen?
Eller är något riktigt konstigt och jag får prova igen?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.