Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Uppkoppling?
SweRAT > Övriga Forum > Övriga ämnen
Farbror
Jag sitter iaf på 56k i några månader till (bredband = 2mbit trådlöst kommer innan 30 juni iaf)...
=
Tyck synd om mej smile.gif
snowman
10mbit bbb tongue.gif sugen på 100 fast det är inte värt dom extra pengarna! sad.gif
Caecigenus
Hade nåt "lokalt" skitföretag innan brukade bugga som tusan, ibland dog hela nätet för 2 minuter upp till 5 minuter utan anledning... dock 10/10.
Har BBB 10/10 nu och det har flutit på mycket bra! Inga problems här inte.
p0ke
har också bbb 10/10 ;D funkar fint, vill inte ha 100 med tanke på att bbb sätter gb limit då tongue.gif jag tankar mer än den limiten / månad ;D
snowman
QUOTE(p0ke @ Mar 1 2005, 10:04 PM)
har också bbb 10/10 ;D funkar fint, vill inte ha 100 med tanke på att bbb sätter gb limit då tongue.gif jag tankar mer än den limiten / månad ;D
*

så du tankar över 300gb då? blink.gif ohmy.gif snacka om power user! laugh.gif
Farbror
QUOTE(snowman @ Mar 1 2005, 11:09 PM)
*

*

Faan jag tankar mer än 300gb tongue.gif
(från min poler som jag sätter mej på hans dator och laddar ned filer som jag vill ha på cool.gif )
redlime
Kommunen har dragit in pengarna till utbyggnaden av ADSL Etapp 2 nu.
Vi blev lovade ADSL för något år sedan, men var bara bullshit.. Stod ändå i tidningarna och överallt att det snart skulle komma :S Och det var som sagt ett par år sedan nu... Håller på och mailtrackaserar deras kundtjänst för tillfället ;D
"Vi har för tillfället inga planer på att bygga ut din station" är svaret man får..

Hade dock ADSL tills för 3-4 år sedan, då jag flyttade från tätbygden och var väldigt tidig med att skaffa ADSL när det kom.

Men har iallafall ADSL hos min forsa, dock endast 250, men ska säga till honom att upgradera till 8mbit tänkte jag..

"Hatar Telia över allt annat på jorden." Dagens ord från er allas redlime...
snowman
"Hatar Telia över allt annat på jorden."
telia-felia... vem gillar dom? dom utnyttjar ju sitt monopol till max, deras "dotterbolag" som hyr ut till andra adsl leverantörer tar ju hutlöst betalt, meningen är ju att slippa konkurenter!? mad.gif
Farbror
QUOTE(snowman @ Mar 1 2005, 11:41 PM)
"Hatar Telia över allt annat på jorden."
telia-felia... vem gillar dom? dom utnyttjar ju sitt monopol till max, deras "dotterbolag" som hyr ut till andra adsl leverantörer tar ju hutlöst betalt, meningen är ju att slippa konkurenter!? mad.gif
*

Kapitalist svin är dom allihopa mad.gif
unix_core
Jag har nyss fått 8/1Mbit ADSL från BBB hos morsan. Hos farsan har jag 0.5/0.128Mbit men vi ska förmodligen snart få stadsnätet(bredband2) 100/100Mbit smile.gif

Kollade lite i bredband2s FAQ, verkar vara ett mycket sjysst företag.

Är det tillåtet att ha en egen webb-, ftp- och mailserver hemma?
Ja, du får och kan ha webb- och ftpservrar hemma.

Vad det gäller mailserver så är det lite mer komplicerat. Vi agerar som de flesta andra seriösa ISP-bolagen i Sverige och spärrar port 25 för att begränsa spridningen av spam-e-post. Vi erbjuder dock själva en smtp-server i nätet som ni kan använda om ni vet hur man sätter upp smtp-relaying. Adressen till denna är smtp.domän (där domän är den domän som ingår i e-postkontot som du fått genom bredband2 - t.ex. gotland.com, svalov2.net eller malmo2.net).

Finns det någon begränsning i bredband2s tjänst?
Nej, bredband2har ingen begränsning i hur mycket data du får ladda hem eller skicka ut.
Farbror
QUOTE(unix_core @ Mar 1 2005, 11:57 PM)
Jag har nyss fått 8/1Mbit ADSL från BBB hos morsan. Hos farsan har jag 0.5/0.128Mbit men vi  ska förmodligen snart få stadsnätet(bredband2) 100/100Mbit smile.gif

Kollade lite i bredband2s FAQ, verkar vara ett mycket sjysst företag.

Är det tillåtet att ha en egen webb-, ftp- och mailserver hemma?
Ja, du får och kan ha webb- och ftpservrar hemma.

Vad det gäller mailserver så är det lite mer komplicerat. Vi agerar som de flesta andra seriösa ISP-bolagen i Sverige och spärrar port 25 för att begränsa spridningen av spam-e-post. Vi erbjuder dock själva en smtp-server i nätet som ni kan använda om ni vet hur man sätter upp smtp-relaying. Adressen till denna är smtp.domän (där domän är den domän som ingår i e-postkontot som du fått genom bredband2 - t.ex. gotland.com, svalov2.net eller malmo2.net).

Finns det någon begränsning i bredband2s tjänst?
Nej, bredband2har ingen begränsning i hur mycket data du får ladda hem eller skicka ut.

*

Låter mkt bra... snabb lina med 100mbit + nice ISP är alltid bra....
p0ke
QUOTE(Farbror @ Mar 1 2005, 11:11 PM)
QUOTE(snowman @ Mar 1 2005, 11:09 PM)
*

*

Faan jag tankar mer än 300gb tongue.gif
(från min poler som jag sätter mej på hans dator och laddar ned filer som jag vill ha på cool.gif )
*

lätt att man gör ;D man tankar tills det inte finns mer att tanka, och det lär ta ett tag innan allting tar slut på nätet ;p
Farbror
Jo just nu behöver jag pengar till lite diskar :/
squarepusher
12/9 BBB VDSL och det lirar hur bra som helst, bor under 600 meter från telestationen
CodeDevil
Sitter på 0,5 nuförtiden men har haft alla möjliga. Måste säga att det räcker för mig.
davve
kan säga att bredband2 är en jävligt bra ISP, nätet har aldrig vart nere för mig än. dns servern har dock dött fyra, fem gånger.

jag sitter på 10mbit halvduplex(ska få uppgraderat nån gång under året till full gratis)
och på ett som jag tror är 10 som jag snor från grannen med WLAN. lite pissig mottagning men brukar få kanske 300kb/s.
Farbror
Haha skulle jag med gjort om jag haft en granne innom 4km som har WLAN... blink.gif
Dashi
Bostream Scream... Fast den går bara i runt 3mbit/s.. sad.gif
popz
Sitter på Telia 0.5/0.4 Mbit/s, men tanken är att vi ska skaffa BBB 10/1. Någon som vet om dom är ngt att ha? Man har ju hört så mkt dåligt om dom sad.gif
snowman
QUOTE(popz @ Apr 2 2005, 06:58 PM)
Sitter på Telia 0.5/0.4 Mbit/s, men tanken är att vi ska skaffa BBB 10/1. Någon som vet om dom är ngt att ha? Man har ju hört så mkt dåligt om dom sad.gif
*

Har haft BBB 10mb i några år, enda strulet var när jag flyttade fast sen fick jag en månad gratis som plåster på såren... tycker BBB är skitbra, och hastigheten kan man inte klaga på iaf... laugh.gif
maxxflow
Buhuhu, jag sitter på 250kbit-felia-adsl-lina... sad.gif
Men det är ju mer synd om de stackare som sitter på modem...
(OT: På tal om 56k, kolla denna filmen, första delen ("Agent training") biggrin.gif /http://wimp.com/mockery/ )
zds
själv sitter man på 0.5 mbit.. bläää

snackat med morsna och det kommer att bli minst 8 mbit om ca ett halv år eller nått.. rolleyes.gif
rohlen
Jag sitter på en rutten lina... 0,5 både upp och ner!
Glocalnet vägrar ju uppgradera/aktivera 8Mbit (eller högre) inom mitt område mad.gif
Zedy
Sitter på en t(F)elia 8000 lina, men hoppas att få 24 eller 100 innan året är slut.........
SpaceACE*
kör på telia 24/1
kommer upp i ca 15 när man tankar från swebits.. så det duger smile.gif synd bara att det är så kass upload
hnZ^
sitter på adsl ca 6mbit ner och 0.5 upp, funkar.. snart blir det ADSL2+ dock...
Jag
BBB 100mbit!
remda
Jag sitter på 8/2 mbit bbb adsl.

QUOTE(hnZ^ @ Nov 19 2005, 01:17 AM)
sitter på adsl ca 6mbit ner och 0.5 upp, funkar..  snart blir det ADSL2+ dock...
*

Vilken leverantör kommer att erbjuda ADSL2 och vet du vilka hastigheter det kommer bli? Det verkar intressant.
SD-XI
Sitter på 24/1
chello biggrin.gif
henkish
Det fanns inte med i men ja sitter på 24/mbit [BBB] biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.